Related Posts with Thumbnails

Thursday, July 2, 2009

Mahasiswa Generasi Baru yang Dinanti.

Tahniah diucapkan kepada pelajar baru yang telah bergelar mahasiswa, dan selamat menempuh alam kampus di bumi UKM ini.


Kedatangan mahasiswa baru amat dinantikan bagi menggantikan pelajar lama yang akan bergraduasi. Ibarat kata pepatah patah tumbuh hilang pengganti. Hilangnya sikit tumbuhnya biar melata.


Memelusuri alam kampus ini sudah semestinya memberi satu pengalaman yang baru untuk mereka yang baru bergelar sebagai mahasiswa. Kehadiran mahasiswa baru amat diharapkan untuk menggantikan dan meneruskan kesinambungan golongan intelektual sesuai untuk menjadi mahasiswa bertaraf dunia.


Melihat kepada realiti sekarang mahasiswa lebih suka untuk berada dalam keadaan yang cukup selesa, tanpa pernah untuk memikiran dunia luar yang berlaku dan semakin mencabar untuk ditempuh. Kurang merespon isu yang berada disekeliling dengan nilai kemahasiswaan yang ada dan seumpamanya telah merencatkan nilai kemahasiswaan yang ada pada diri mahasiswa.


Kepada penggerak mahasiswa lama janganlah berasa jemu untuk berada di atas pentas mahasiswa, jangan pernah untuk berundur diri, jika tidak mahu untuk bersama maka akan diganti dengan generasi yang baru, maka rugilah yang akan menyusul.


Oleh itu, Kombinasi mahasiswa lama dan baru akan mendatangkan kesan yang besar untuk merangka satu perjalanan baru bagi mahasiswa. Kehadiran mahasiswa baru ini juga.Sedikit sebanyak memberi suntikan semangat kepada penggerak mahasiswa lama untuk meneruskan lagi kesinambungan gerakan pelajar.

Harapan kepada mahasiswa baru amatlah menggunung tinggi untuk sama-sama membina generasi baru mahasiswa. Untuk kembalikan suara mahasiswa berada pada tempatnya. Salam Mahasiswa…..


Generasi baru yang telah dinanti,

Tak takut dicaci,

Tak gentar mati,

Modified by Blogger Tutorial

warna-warna pencerahan ©Template Nice Blue. Modified by Indian Monsters. Original created by http://ourblogtemplates.com Blogger Styles

TOP