Related Posts with Thumbnails

Friday, October 16, 2009

PERKIM dalam kenangan

PERKIM UKM, sesungguhnya kenangan bersamanya cukup banyak, persatuan pertama yang bertakhta di hati ini, kerana tidak tahu nak mendaftar persatuan apa pada M3P ketika itu, PERKIM UKM menjadi pilihan. Panjang cerita bersama PERKIM, erti berpersatuan hanya aku kenali bila bersamanya, sesungguhnya pengalaman yang dilalui bersama PERKIM tidak mudah dan seindah bersama persatuan lain yang bertapak di pusanika. Tetapi semua itu mengajar dan mendidik aku.

Pendekkan cerita, hari ini PERKIM ada buat majlis keraikan bersama mereka yang terlibat dengan OPKIM SABAH bersama exco PERKIM yang lain. Hati ini berasa sungguh terharu melihat kawan-kawan.

Baru-baru ini satu pengiktirafan telah diberikan oleh PERKIM KEBANGSAAN iaitu YDP PERKIM Tun Dr Mahathir Mohamad kepada PERKIM UKM , kerana mendapat penganugerahan kepimpinan terbaik kelab PERKIM universiti. Teruja sekali mendengar berita ini dan disiarkan dalam akhbar perdana.

Aku pernah bercadang mahu jadikan PERKIM ini sebagai sebuah persatuan yang menggerakkan dakwah di bumi UKM ini, banyak perkara yang aku fikirkan untuk melaksanakan, namun dengan ilmu yang cukup sedikit ini dan kejahilan dalam diri ini, sesungguhnya aku tidak berupaya. Aku berasa cukup malu pada satu ketika dahulu semasa memegang jawatan dalam PERKIM, kerana perkara yang sepatutnya aku lakukan tidak dapat aku lakukan. Mungkin dosa yang aku terpaksa tanggung.

Kepada sahabat-sahabat yang pernah terlibat secara langsung mahu tidak langsung, aku ingin memohon ribuan kemaafan dan mengucapkan juataan terima kasih kerana membantu. Aku tidak akan lupa pada sumbangan kalian.

Aku mula mengerti bebanan dakwah ini cukuplah berat untuk dilaksanakan. Amanah yang perlu ditanggung cukup besar untuk di kotakan.

Kepada pimpinan PERKIM sekarang teruslah melangkah, jadikan medan dakwah agenda utama. Kita sama-sama belajar untuk menjadi penggerak dakwah.

Kepada semua ahli gerakan kampus terutamanya,( JIK) mari kita sama-sama fikir, apakah usaha dakwah yang telah berjaya kita laksanakan? apakah pernah kita bergiat aktif menjalankan dakwah? apakah cara terbaik untuk kita jalankan dakwah? semua ini perlu kita fikirkan kerana kefahaman menggerakkan dakwah adalah cukup penting bagi kita semua..

1 comments:

ibnuZul said...

im on ur way bro... we still have the time...fight for islam right

Modified by Blogger Tutorial

warna-warna pencerahan ©Template Nice Blue. Modified by Indian Monsters. Original created by http://ourblogtemplates.com Blogger Styles

TOP