Related Posts with Thumbnails

Thursday, November 20, 2008

HEP CUBA MENCATUR…..


Terbaru pihak pentadbiran hal ehwal pelajar (HEP UKM) yang diketuai TNC HEP dan konco-konconya, akan menganjurkan kursus kepimpinan bagi bakal calon yang akan bertanding bagi Majlis Perwakilan Pelajar bagi sesi 08/09, kursus yang akan diadakan ini adalah pertama kali dalam sejarah UKM bagi pilihan raya kampus yang dijalankan.


Notis yang dipaparkan sekitar pusanika berlegar sekitar HEP telah membuka ruang kepada mana-mana mahasiswa yang mahu bertanding wajib untuk mengikuti kursus ini, yang akan berlangsung pada 1-4 Januari 2009, dan kepada sesiapa yang berminat boleh mendapatkan borang di pejabat HEP sebelah pejabat Pos, tarikh akhir penghantaran borang ialah pada 19 disember 2008.


Pada pengamatan saya pada mulanya kursus ini mungkin memberi pendedahan kepada bakal-bakal calon yang akan bertanding dan dapat meningkatkan kredebiliti bakal calon. Tetapi yang menjadi persoalannya, yang secara zahirnya kita dapat melihat dan menilai(yang tersirat tak tahu lagi) mengapakah borang untuk menghantar kursus ini terakhir pada 19 disember 2008 sedangkan kursus diljalankan pada 1-4 januari, jangka masa yang panjang sebelum pergi kursus, kenapa tidak sampai buka sem depan saja(tak sempat nak catur kot) dan persoalan yang kedua kenapa pula tarikh akhir penghantaran borang pada 19 disember, sedangkan semua maklum tempoh itu merupakan cuti semester, siapa saja yang ada kat UKM, mungkin pelajar-pelajar yang hendak menyiapkan tesis, mungkin juga pelajr Sabah dan Sarawak yang tidak pulang ke kampong, mungkin juga……… siapa lagi kalau bukan jentera ASPIRASI yang disediakan penginapan untuk persiapan pilihan raya kampus akan datang.


Jelas disini percaturan diperingkat HEP untuk mengaturkan siapa yang layak untuk menjadi calon, paling menarik untuk mendapatkan keterangan mengenai kursus yang akan dianjurkan ini boleh menghubungi En Zambri dan Puan Rosma Ayu(kak yang Ayu tapi bakal layu). Kak Rosma Ayu tu baru saja dalam HEP tu tapi macam orang paling banyak tahu selok belok politik kampus UKM ni, belajar mana ek, dulu join gak ker PRK ni??? Nak caturkan siapa yang layak jadi PMUKM ker, takut berubah PMUKM lain ker.


Ni merupakan pemilihan wakil pelajar yang memilihnya dikalangan pelajar iaitu mahasiswa UKM bukan pemilihan pegawai HEP, ni tempat mahasiswa untuk berlatih dan belajar bukan ikut suka HEP nak catur mahasiswa sapa layak sapa yang tidak layak.


Pentadbiran sebagai orang yang menguruskan iaitu bagi memudahkan mahasiswa bukan mengongkong mahasiswa.

0 comments:

Modified by Blogger Tutorial

warna-warna pencerahan ©Template Nice Blue. Modified by Indian Monsters. Original created by http://ourblogtemplates.com Blogger Styles

TOP